daaromishet

Uitloden van de dobber

Verschillende technieken en mogelijkheden zijn er om een dobber goed uit te loden om er goed vis mee te vangen. Persoonlijke voorkeur heeft er ook veel mee te maken.

Wat in de 1e plaats van tel is, is de dobber zelf. Als je een dobber goed wil uitloden, koop dan ook degelijke dobbers. Blijf weg van de goedkope rommel.

Ikzelf lood mijn dobbers meestal uit met het systeem van het zogenaamde verklikkerloodje. Op een 20 cm van de haak, hang ik een klein loodje. M-Dit loodje is dan ook bij het “op grond” vissen het enige loodje dat op de bodem zal liggen. De rest van het lood hang ik samen een 20 tal cm boven het verklikkerloodje.

Bij het uitloden probeer ik altijd om ervoor te zorgen dat enkel de antenne van mijn dobber boven water zit. Het lichaam van de dobber zit onder. Dat geeft volgens mij de perfecte weerstand als de vis mijn aas vastneemt.

Mijn ondervinding hierbij, de dobber wordt heel gevoelig en zal bij het minste ondergaan of platter gaan liggen. Daarom is het soms wel beter om een klein beetje te wachten (seconde of 2) voor het aanslaan. Anders mis je veel meer vis.

juli 4, 2011 - Posted by | Vissen | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

