daaromishet

Karperstok

Vandaag begin ik eraan. Ik laat mij inwijden in de wondere wereld van het vangen van karper. Ik heb iemand die mij alles eens zal uitleggen. Ik had het vroeger al eens geprobeerd maar met bitter weinig succes.

Eerst en vooral vandaag het belangrijkste. Een karperstok gaan halen. We gaan niet te duur beginnen want ik ben een vaste stok visser in hart en nieren en weet nog niet of dat karpergedoe mij wel zal bevallen. Een geschikte molen heb ik al van vroeger liggen.

Dus op het lijstje een karperstok, en alles wat ik nodig heb om aan de lijn te hangen. Lood, vislijn,….. En waarschijnlijk zullen mijn haakjes van maat 18 ook wel niet voldoen ;-).

Wat ik mij wel afvraag is hoe ik uit al die zakken met boilies wijs moet geraken. Het is een beetje zoals het voer voor het witvissen. Alle geuren, kleuren smaken en soorten.

Gelukkig het ik een kenner mee naar de winkel die mij zal helpen bij de keuze. Al dat die mij op het hart heeft gedrukt dat de volgende stap zal zijn, het zelf maken van de boilies. Blijkbaar moet ik daar wel een frietketel voor opofferen dan om die dingen te bakken. Maar voor de eerste sessie gaan we blijkbaar voor een zak strawberry omdat het een water is dat de visser die het mij zal tonen het water niet kent.

juli 26, 2011 - Posted by | Vissen | , ,

Nog geen reacties.

Plaats een reactie